TABUNG ANAK..SILA CLICK...MACHEH

Tuesday, November 30, 2010

CHEK UP 5 BULAN ( PART 2 )



muning....( walaupun x bpe nk muning )..huhu.. jom sambung balik entry yang lepas...chek up 5 bulan ( part 1 ) yang tergendala haritu..semua gara my little princess namuk..huhu...

lepas masuk je bilik nurse mia da semacam..aku tau die fobia tgk nurse2 tu..nurse tnye macam2...

nurse : bby da pandai apa ek kak
aku: da pandai niarap
nurse : kalau bg barang die pandai amik x
aku : x..tp kalu bg die pegang kejap je
nurse : ooo...normal2...sebab untuk 5 bulan kite tgk perkembangan 6 bulan...
(dalam ati aku ckp ....saje je nurse ni nk cuak kan aku..ingat anak aku de masalah)
nurse : nk amik menan ni
mia : geleng pale
nurse : advance tol bby ni..da pandai geleng..
( dalam ati aku ckp...memang la die x nk...menan ko bg c santek )
nurse : untuk 5 bulan ni kite bg enjection...enjection ni demam tau..sama cam yg lps...
mia still wat muke pelik...
nurse : tunggu depan bilik 6 ek..

sampai ke sudah mia wat muke pelik....huhu....
masa masuk bilik 6 die cam da tau nk kene cucuk...
masa kene cucuk..nauzubillah..suara die je dlm bilik tu..aku cam cuak cikit la sebb bulan2 lepas die nangis x cam ni...pujuk2 pon x nk diam...lepas denga nurse bebel aku kua...kua je dari bilik mia npak ayah die..terus senyum...saba je la yayang ibu ni...
( dalam ati....bulan2 depan ayah la plak anta mia cucuk )

lepas amik ubt balik umah mama..mule2 elok je die main2 ngan adik2 aku..nk masuk maghrib die da start enjin..mengamuk..nangis...nasib kt umah mama...
cuak sebab da nk masuk magrib..sebb orang kate if bby nangis time senje tu maksodnye  " tetegur"..
pujuk punye pujuk x nk benti gak...upenye sakit kat tpt cucuk..bengkak n biru..mama aku bising sebab x tuam air panas kat tpt cucuk..tp seingat aku doc x bg tuam sebb nanti die membeku kat ctu..ntah la..mana yg betul..aku ikut je...lepas ayah die dtg elok la plak die dok main..huhu..sabo je la...


(manje sgt ngan ayah )






sedap je die tido kan..cam x de pape berlaku..huhuhu..

yayang ibu....

p/s: bulan ni ibu nk pow kan menan mia masa soping...nk pow ayah..huhu..pdn muke ayah..hahha





1 comment:

  1. nice day :)
    Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
    pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
    Jadilah seperti yang kamu inginkan,
    karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
    dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
    yang ingin kamu lakukan

    http://www.nolimitadventure.com/

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...